måndag 2 juli 2012

Renskav

Renskav. Ja, det är nog det svenska språkets äckligaste ord. Vid närmare eftertanke finns det en hel uppsjö med äckliga ord; vagel, körtel och gredelin till exempel. Men renskav låter som en skavd ren - en ren med skoskav. Och så tänker jag ju såklart på hur det skulle se ut som en ren hade skoskav. Usch.


Fick nämligen brutalt skoskav av mina nya skor. Jag visste hela tiden att hela idén med sko-shopping var värdelös. Ska ALDRIG mer köpa skor. Nej, tacka vet jag rejäla, praktiska och robusta saker man kan köpa, som uppblåsbara galgar och örngott. Det köpte jag idag inför vår flytt och det kändes mycket bättre att gå runt på stan och svänga med en Järnia-påse; mycket mer macho och vuxet.


Now for the serious talk. Trots att hösten antagligen kommer att bli lika stressig, frustrerande och slitsam som alla andra terminer är, ser jag ändå faktiskt fram emot den nu. Att få bo hemifrån, ta hand om sig själv och komma in i anatomikursen lite mer än vad jag gjorde de tre sista, flämtande, utbrända veckorna innan sommarlovet i slutet på maj känns spänande och utmanande. Vem vet, livet har lärt mig att det räcker med ungefär fyra föreläsningar innan man vill ha sommarlov igen, men den dagen den sorgen. Nu, idag, känns det faktiskt bra. Jag hoppas att det kommer att göra det sen med.


Över och ut




Inga kommentarer: