söndag 8 juli 2012

Tillbaka i Göttlabörg

För en halvtimme sedan kom jag hem från Kristinehamn. Jag tog med CF dit på en tredagarstripp på grund av en patriotisk ambition att visa upp mitt ursprung och kan se tillbaka på tre mysiga men utmattande dagar. Jag blir alltid tagen på sängen av 76-åringars outtömliga energi. 
"Hoppas det inte blir sån utflyktshysteri som det brukar bli ibland", sa jag försynt innan vi åkte upp. Hoppas går ju, men verkligheten fungerar inte på det sättet. Men jag ska inte klaga, jag kan bara hoppas att jag själv blir lika energisk när jag blir äldre! 


Fredagen blev en tuff  och rå skogsdag. På morgonen tog vi bilen ut till orienteringsklubbens terrängspår (men utan 76-åring) och sprang en bana som var lite som att åka mountainbike, utan mountainbike. Det enda jag saknade var att något vilt djur kastade sig ut på stigen, för det kändes verkligen som om det skulle kunna ha hänt. Mer av detta kom nämligen senare, för på eftermiddagen åkte vi med mormors boyfriend ut i skogen för att vandra. Det var en hård kamp mot allehanda vilda djur, men mest av allt en kamp mot mygg, knott, sländor och bromsar. Blodet rann nedför våra uttröttade ben när vi dödade myggen med våra bara händer. Vi såg även rester av strimlad mås, och död orm med avbitet huvud. Även exotisk vildorkidé sågs och fotograferades. 


Lördagen var som tur var mer stillsam och vi gick på konstmuseum istället. Skönt. Skogen är nämligen en speciell plats som kräver mod, uthållighet och en bra matsäck. Nu sitter jag i soffan och tar igen mig. Bilder på alla våra äventyr kommer inom kort. Hoppas ni kan hålla er!!






1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan Hanna,
Jag läser dina bloggar, alltid kul :)
Usch för huvudlösa ormar!
Pappa