torsdag 7 januari 2010

spanska flugan

Ja... så sitter man här igen då... utan något riktigt vettigt att skriva. Jag skulle dock kunna skriva lite om hur lat jag blivit på sista tiden. Idag har varit världens lataste dag, jag har suttit och halvsovit i soffan med kemiboken pliktskyldigt uppslagen bredvid mig. Tror jag gjorde ett tal eller något. Och klockan är tre! Usch, inaktivitet är inte gött. Därför tänkte jag göra det jag gör bäst när jag har tråkigt, dvs träna. Om jag orkar släpa mig upp från min bekväma stol. Vilket inte är troligt.

Hm. Jag undrar om inte det här är min kropps sätt att powerladda batterierna inför kommande termin! Liksom bara sjunka ned i brutalslapp passivitet och gå ner i energisparläge. Som en koala som har klättrat upp i ett träd och bara sitter helt still. Hög på eukalyptusblad, lite dåsig, tänkandes på... ja, vad tänker en koala på egentligen? Kanske på hur fräsch andedräkt den får av att äta blad med mintsmak hela dagen lång. Om man blev tvungen att välja ett djur att dela tandborste med så skulle jag HELT KLART välja koalan.

Inga kommentarer: