tisdag 5 januari 2010

mycket text idag

En bit in på året postas 2010's första inlägg. Det är gnisslande kallt ute och jag klippte håret idag, hos en riktigt bra frisör. Jag vet dock inte hur det ser ut riktigt eftersom det efter detta bar iväg till Valhalla för 1000 m simning (Skatås är nuförtiden en icy roadkillin' range o'hell), men vi får hoppas att det blev bra. Nu har en inpackning gjorts så att mitt stackars hår ska få tillbaka lite av sin forna styrka. Inte ens en hårtork ska få närma sig mitt svall under den närmsta återhämtningsveckan.

Nyår var riktigt mysigt. Till skillnad från föregående nyår som har präglats av kaos och öronsus spenderades detta med enbart två andra fina damer, vilket var värt. På avvägar hör man om misärfylla, fester som ballat ur och förfrysingsskador. Det känns så typiskt, och det känns som något jag för tillfället är hjärtligt trött på. Tänker bara på den sista utekvällen som lämnade en sur eftersmak, tänker på hur jävla illa många egentligen kan hantera alkohol (porthälla-johhny; känn dig träffad). Tänker på hur ovärt det egentligen är.

Men min nyår då. Jag hoppas den representerar något som 2010 kommer att präglas av; en känsla av att hitta tillbaka till vad som faktiskt betyder någonting. Klichéerna haglar visst i dagens inlägg, men det skiter jag i. Kanske är det vuxenpoängen som börjar rassla i kassan eller jag som börjar bli en torrboll, men jag tror att det finns en balans att uppnå.

Men hur ska 2010 egentligen bli? Kommer man då till sist att springa in i väggen och bli utbränd en gång för alla? Kommer ICA Kvantum eller Triumfglass att vilja anställa mig? Eller kommer jag att sitta på annan ort om nio månader och plugga rättsbalken i mitt anletes svett? Hur blir det med det fria gruset som ska delas ut i Göteborg under januari - kommer det att räcka till oss alla? Priset på sparriskonserver, 17-bussens tidtabell? Grönfinkarna i trädet utanför fönstret, stannar de????? OCH VÄDRET PÅ PÅSKAFTON?!

Mycket återstår att se...


2 kommentarer:

Titania sa...

Men skämtar du med mig eller? Jag var också på Valhalla idag! Dessutom simmade jag lika långt som du (eller möjligen hundra meter längre, jag tappade räkningen runt 500 och kompenserade med att räkna nedåt för säkerhets skull). (Y)

Titania sa...

Och den tidigare kommentaren var från mig, Hilma. Ball signatur jag gått och skaffat mig alltså...