lördag 30 augusti 2008

Långhelg




Två veckor in på terminen har gått och ja, jag har redan känt tvåans ljuva sötma. Bredvid mig strävar en 0,5 m hög bokstapel efter ett gyllene jämviksläge. Jag funderar på om den kommer att lyckas och stå kvar, eller helt enkelt misslyckas och välta över mig så att jag slås till marken av dess enorma tyngd. Och dör en våldsam, men dock ärofull död som plugghäst. Lärarna på min nya skola har en optimistisk syn på tid.


Men jag har studiedag på måndag i alla fall. Ska bli underbart. Och idag blev jag lycklig när jag tittade upp mot himlen och såg inte mindre än 10 Tiger Moth-plan ta sig fram däruppe, i en snygg formation. Inte varje dag man får se det. På tal om flyg så funderade pappa och jag på att åka till Göteborg Aero Show imorgon (dit dessa plan antagligen var på väg), men pappa dissade det till slut eftersom han tyckte att Flygande Tunnan är töntig. Jaja.



Muse - The Small Print

Inga kommentarer: