lördag 16 augusti 2008

23.36, lördag





I torsdags fick jag äntligen ett besked som jag väntat på väldigt länge. Detta räddade resten av mitt sommarlov, de tre dagar som då återstod. Synd att jag inte fått detta besked lite tidigare. Surt sa räven. Då hade jag sluppit mycket grubbel och en och annan sömnlös natt.
Orka att det låter som att jag har fått någon sorts "du-ska-inte-dö"-utlåtande från en knowitalldoktor.
Nej, så var det naturligtvis inte. Beskedet var att om allt går som det ska, så kommer jag att spendera mina två återstående gymnasieår på en helt ny plats. Det ska såklart bli tråkigt att lämna mina små samhällare bakom mig, men mycket mer än så är det nog inte.
När jag tänker efter känns det som om jag hamnade på D-er mycket av en slump. Jag ändrade mitt gymnasieval sista dagen i en ren impulshandling för att jag hade hört att det var "chill där", och för att Hvitfeldtska som jag först hade valt verkade vara en sjukt jobbig skola. När jag nu tänker tillbaka fattar jag inte riktigt logiken i detta. Hur kan man vara så nonchalant? Jag tyckte säkert att jag var hur edgy som helst men gränsen mellan edgy och korkad är... hårfin. Och det insåg jag ca ett år senare, det vill säga nu i maj.
Så nu vet ni det allihopa, ni bortom den närmaste lilla sekten som är närmre krets.

Så nu återstår ca 37 timmar av mitt sommarlov innan jag återigen går in genom portarna till en helt ny skola. Läget är under kontroll, tror jag.

Inga kommentarer: