tisdag 12 augusti 2008

on the fly

Igår kväll ringde min farbror mig och frågade om jag ville åka upp till rikets huvudstad för en dag. Jag tackade ja och fick en välbehövd paus från gbg. Fast det var inte det enda. Jag fick ett äventyr på köpet; jag fick sitta i cockpit under hela flighten hem eftersom min onkel onkel som jobbar på SAS korrumperade in mig hos sin coworker-kapten.

Jag har alltid haft ett komplext och komplicerat förhållande till världen som sträcker ut sig däruppe 10 000 meter ovanför oss. Skräckblandad förjusning kanske man skulle säga. Samtidigt har jag alltid känt en konstig trygghet i och med flyg. Vilket antagligen beror på att både farbror&farfar var/är piloter. Yes. Idag förändrades min syn på flyget helt radikalt. Jag är inte skräckblandat förtjust. Jag är bara förtjust. Jag kan inte riktigt klä min upplevelse i ord men jag kan bara rekommendera er; om ni någon gång får chansen att åka i cockpit under en flight - TA DEN!
Att sitta och bara se startbanan framför sig samtidigt som planet accelererar är ingen dålig känsla. Marvellous!

Inga kommentarer: