söndag 10 mars 2013

What to choose?

Hej hå. Tillbaka nu efter en lång och (på slutet i alla fall) iskall promenad i Skatås. Det fick bli det istället för att träna idag. Egentligen hade jag tänkt köra lite intervaller på förmiddagen men för det första är det tråkigt att köra själv, för det andra tror jag att jag blev lite småsjuk av tuberkulosvaccinet i fredags (sov ungefär hela eftermiddagen igår) och för det tredje behövde jag nog en extra vilodag idag. Oh well. 

Nu sitter jag med en kopp chai hemma hos mami och ska om ett litet tag knata iväg till helvetet på jorden som i folkmun kallas Mediamarkt, för att möta upp ärkeängeln Gabriel (CF) som ska giuda mig genom elektronikens eldar. Jag tror att Satan bor där på Mediamarkt och att det är hans kalla själ som avspeglas i det  sterila ljuset som lyser där. Idén med detta ofrivillga besök är alltså att få idéer till vilken dator jag ska köpa. Känner mig på det hela taget mycket osäker och dessutom skär det i min beigea kropp vid tanken på att spendera så mycket pengar på en och samma gång. Ghn. 

Egentligen står det mellan tre modeller. Ja, alla är snordyra men å andra sidan behöver jag verkligen en liden dador som inte väger 4 kg och som har en batteritid på +5 timmar. 

Tips någon? Ni har några dagar på er innan köpet träder i kraft.  

Asus Zenbook. 

MacBook Air 11''

MacBook Pro 13''

Inga kommentarer: