fredag 1 mars 2013

Bedshaped

Fredag. Köttslitande intervaller i ett Skatås som luktar lerig jord som precis börjat tina upp. Och nu sitter jag med blytunga ben och väntar på att veva igång projektorn så att min hjärna kan stänga av och läta sig matas med passiv input. 


En annan grej som jag bara måste vädra mina känslor lite om, och som är ett ganska stort problem på våren, är alla lodare/lattemammor/fotbollsfarsor som för att inviga våren kopplar fria sina hundar och låter dem attackera folk bäst de vill. Trots indignerade skrik från sina ägare är byrackorna helt yra av jaktkänslor som riktigt blommar ut nu på våren och det finns inget som gör dem mer exalterade än att gläfsande hoppa upp på en skräckslagen löpare (jag). Antagligen triggar mina skräck-feromoner dessa bestar ännu mer för de blir bara ännu mer kampvilliga när jag kurar ihop mig som en igelkott. 

Ja, sådan är jag sedan jag för typ ett år sedan var med om att en pundares rottweiler/whatever slet sig ur sitt koppel utanför ICA Focus och gjorde mucho aggressiva utfall mot mig. Höll på att bajsa ner mig och började även gråta. Patologisk hundskräck, jamenvisst.

Men det är faktiskt inte det som är poängen. Har man varit så dum att man åtagit sig att faktiskt betala pengar för att ta hand om ett rovdjur i sitt hem får man se till att säkerställa något av följade alternativ a) ha stenhård pli på den så att den faktiskt lyder när man vrålar sitt "Ringo kom HIT!" b)har den kopplad i ett slitstarkt koppel eller c) avlivar den.

Är fullt på det klara med att halva Sveriges befolkning är redo att line up med fackla och högaffel utanför min port för att jag skriver detta men hm... det må vara hänt. Bara jag slipper bli påhoppad av en galen byracka när jag rör mig någonstans utanför min lägenhet.

Nä det var den urladdningen det.  Det var det eller supa mig full och demolera Jack Vegas-maskinen nere på pizzerian. Nu ska jag kolla på TV. Puss.

Inga kommentarer: