onsdag 20 mars 2013

Kyl-slagen

Vintern just nu är en kvardröjande gäst med dålig tajming. En lätt socialt lomhörd gäst som stannar lite för länge på festen trots att värden krupit ihop i fosterställning på soffan. Jag tittar ut och ser sporadiska snöflingor, bruna gräsmattor och folk därute som står och skakar i väntan på 60-bussen. Och det är 20:e mars.

Kanske är det inte så märkligt, denna olust inför att överhuvudtaget släpa sig utanför dörren. Allra minst lockar all form av utomhusträning. Jag kan helt enkelt inte uppbåda den entusiasm som krävs för att dra på mig fyra lager underställ och mössa och skutta ut på en grusig Skatåsväg. Konditionen rasslar iväg som en liten snok. Så nu ska jag ta mig i kragen och betala 100 spänn för en engångsbiljett på Skatåsgymmet för att avnjuta deras löpband. Inomhus. I värmen. Det är typ värt'et. Vi ses på andra sidan intervallerna. 

Inga kommentarer: