tisdag 24 november 2009

things to do

Blogg var 3:e dag? Det ser så ut. Ganska bra grej.
Dagen har varit bra. Idag var jag i schule fastän det var buffertdag, för att repetera inför spexet, där jag blivit övertalad att medverka, som en parodi på en energisk lärare. Och ikväll ska jag till skolan IGEN, återigen frivilligt och guida små 94:or som funderar på att börja på min fina lilla lantis-skola hösten 2010. Men hur nöjd jag än är med min skola känns det trots allt väldigt bra att inte vara en av dem, eftersom man då hade haft 3 nörd-år framför sig. Unga är dom, visst, men dömda till en bister och karg ungdom präglad av Texas Instruments och nötta formelsamlingar.

Det känns som alla inlägg nuförtiden handlar om att jag vill revidera något som tidigare skrivits. Förra inlägget handlade t.ex. om en förhävning av immunförsvaret som behövde bes om ursäkt för, nu vill jag inte be om ursäkt men ta upp något gammalt ur arkivet och fundera lite. Någon gång för ganska längesedan (april?) skrev jag nämligen ned Avner till så till den milda grad att det är konstigt att min karma inte fick mig att bli påkörd av en ångvält samma dag. För jag har tänkt om lite.
Jag håller i och för sig fortfarande fast vid att han borde sluta skriva sina egna texter, eftersom jag inte fattar om han menar allvar med att de är så värdelösa, och jag gillar inte att inte fatta. Är han sarkastisk? Var Honeydrips-micke sarkastisk när han skrev Åh Karolin (som jag också har dissat här, för ungefär två år sedan)? Sitter de och skrattar gälla skratt åt att folk är så pretentiösa att de tar dem på allvar, eller sitter jag och skrattar osäkert för att de är så pretentiösa och inte kan med att ta det helt seriöst? Helt enkelt; Är de pretto på riktigt eller vill de bara göra ett statement?
Tills dess väljer jag att ta det säkra före det osäkra. Jag kommer dissa Avner tills det att han lägger av med att sjunga texter som en femåring. Däremot är musiken fortfarande stark, tusen gånger starkare än texterna. Men tänk om han har gjort som Honeydrips gjorde, det vill säga att han har samplat bra musik och bara lagt på hemsnickrad text? Antagligen är detta en rimlig förklaring eftersom texterna sänker musiken så många snäpp. Varför slösa bort bra, egenskriven musik med låttexter som luktar lökigt, liksom. Down with me!

Långt inlägg idag. Så kan det gå när man undivker att lära sig saker om periferiseendet och biologi B. Au revoir.

Inga kommentarer: