söndag 8 november 2009

NO-VEMBAH!

Nu är det verkligen november och jag lyssnar på den mest perfekta novembermusiken, två låtar som båda råkar ha lady names in ze title. Alice av Tom Waits och Suzanne av Leonard Cohen. Vilken slump. Alice är nog den finaste låt jag har hört på ganska länge. Idag känns det som om den ramar in hela känslan av novembereftermiddag.
Igår tränade jag för första gången på väääldigt länge. Skavet i luftvägarna är äntligen borta. Det har vandrat över till några i klassen cuz I am mistah peztizide-zor.

(JAG ÄLSKAR LEONARD COHENS RÖST, var bara tvungen att flika in lite när Teachers började spelas.)

Nu ska jag ringa Erkki och tjöta om käringar som kör bil som höns, Wandas, priset på smuggelcigaretter, krogslagsmål, mäsk och Volvo-v70. Karlar emellan.

Inga kommentarer: