söndag 20 april 2008

Dimanche

Idag är det min favoritdag. Söndag. En seg vecka ligger bakom mig, en seg vecka ligger framför mig. Helgen har varit fantastisk men den är ju slut snart.
Ibland känns det som ju roligare helg man haft, desto jävligare blir söndagen. Visst, skolan är ju bra och så men ärligt talat så börjar jag bli trött på den där känslan av att prestera, att vara så gott som tvungen till det. Allt rinner liksom av en. Men hej - det är absolut ett lamt inlägg, för vilken unge känner inte så nu såhär i april/maj/juni. Jag är knappast ensam. Föga tröstande men lite skadeglädjande, om man kan säga så, men det kan man.
I alla fall så är det bara sju skolveckor kvar nu.

Men den föregående veckan innehöll i alla fall två hallelujah-moments. Ett av dem var att jag fick besked om sommarjobbet jag fått. Ofta tror jag inte på gud, eller ja, aldrig, men i torsdags var det nästan så att jag kände Jesus stå och flåsa i nacken. Världen log mot mig, planeterna cirklade perfekt i sina banor, universum uppnådde den högsta graden av fred. Jag fick jobb i en second-hand-butik! Eufori!
Mellan den 16 juni och den 10 juli kommer jag att jobba på Ebbes Hörna på Stigbergsliden - kom dit och frossa i tantklänningar, gamla baskrar och för att hälsa på mig!

Inga kommentarer: