onsdag 16 april 2008

A Beautiful Mind, tisdag kväll.



Igår kväll hade jag en av mina tisdagkvällar. Jag älskar verkligen dem. Eftersom jag knappt har något att plugga på idag kan jag göra i stort sett vad jag vill, men inte utan att ha suttit vid datorn lite naturligtvis, tönt som jag är.

I alla fall; jag kollade på en inspelad film som hette A Beautiful Mind. Jag trodde en bra bit in i det hela att det var ännu en romantiserande film om ett brustet geni producerad bara för att få alla vilsna natur-kids att kunna känna igen sig, men så var det inte riktigt. Den är verkligt intelligent uppbyggd och otroligt sorglig, okej, en aning hollywoodstråkar på slutet naturligtvis - men en av de bättre filmerna jag sett någonsin! Se den!
Men.
Imorgon har jag nationella i engelska. Jag har ingen aning som hur jag ska förbättra allt jag enligt min lärare är dålig på. Mina texter har lika mycket struktur som Jell-O om man får tro henne. Jag vet inte om detta märks när jag skriver på svenska. "Åh, Hannas blogg är så sorglig - hon har verkligen ingen som helst struktur på det, stackarn." Är detta fallet? Är jag så djupt sjunken? Fan.


Inga kommentarer: