måndag 4 februari 2008

gäh.

Trots en skitkass start på min födelsedag artade den sig till något helt klart godkänt. Mina föräldrar kände sig naturligtvis föranledda att börja bittertjafsa om någon tröja med min lillasyster mitt under födelsedagsfikat. Jag antar att de gillade det bitterljuva i situationen för de hade vissa svårigheter att släppa ämnet. Jaja, whatever. Synd om Linnea bara.
Sedan kom Charlo över och vi handlade, lagade mat och tog emot gäster. En heltrevlig kväll som tog slut någon gång runt ettiden. Efter detta var det dags för pass 2, som var mycket mer småskaligt och något mer suspekt; jag, Anna&Sara bestämde oss för att det var dags för en efterfest á la Kålltorp. Ja, det var värt, mycket värt, sängdags vid fyra då vi var döda av trötthet. Jag vill passa på, genom detta offentliga forum, att tacka alla för en helt underbar dag! Nu är det bara ett år kvar till jag kan flytta till Tunis, Montreal, Lop Nor, Samarkand eller något helt annat ställe utan mos och fars godkännande. m - 1, liksom, för att uttrycka det matematiskt.

Men, underbart är kort, ack så kort. Idag har varit en sjuk dag. Min förkylning vill inte släppa! När vi lyssnade på en novell med klara inslag av mjukporr på franskan idag (!) så satt jag naturligtvis och flåsandades med öppen mun för att min näsa är helt... täppt. Jag måste ha låtit som en, typ, kåt fjortonårig gosse. Underbart!
Sen när jag kom hem vid fem satte jag mig vid datorn för att jobba med min hemtenta. När jag tittade på klockan i nästa sekund var den halv åtta. Halv åtta! En hemsk känsla av att dagen bara har försvunnit... i matematikens dimgrå töcken.
Förhoppningsvis kommer bilder från lördag hyfsat snart. Tills dess; Stay tuned!


Inga kommentarer: