tisdag 11 december 2007

SHED SOME LIGHT ON ME



Det är på tiden att jag erkänner en sak om mig själv; jag har varit sexist ganska länge och ganska hemligt. "Kvinnliga artister? Heh, aja men det är väl sött bara jag slipper lyssna på skiten". Ungefär så har jag sagt sedan jag var tolv och idealist. Den här hösten har kanske inte varit den trevligaste men sanna mina ord att jag har ändrat uppfattning i just denna fråga. Nu kanske jag kan pånyttfödas som en mer obekymrad människa när jag nått detta stadie av visdom. Okej, jag hör vad ni tänker och jag kan tillbakavisa det å det bestämdaste; jag hatar fortfarande (=()/#¤¤""=/&% Sahara Hotnights obefogat mycket. Men det här är hösten då Regina Spektor, Feist och Taken By Trees gjorde en storstilad entré i mitt liv. Jag skäms lite. Det skulle skett tidigare.
ps. ikväll finns inget mer än gregory house på min teve, vaniljdoftljus i fönstret och sju baljor te.
ps2. jag har tentat av min första gymnasiekurs; matte A. det gick hyfsat. nu återstår väl bara att se fram emot en vår fylld av den omtalade matte b-ångesten. "matte b? ja... det är helt cp och man fattar ingenting och det är helt omöjligt och sjukt och konstigt. stackars dig."

1 kommentar:

Anonym sa...

Svar på kommentar:
Nja, alltså jag har haft så sjukt höga krav* på mig ända sedan... tja, jag fick härom dagen höra av en lågstadielärare att jag haft jättehöga krav på allt jag gör ända sedan sexårs och säkert ännu tidigare. Och jämfört med förra året är det ändå bra i år, jag vet liksom var min gräns går och vilka ämnen jag är kapabel till att få det och det betyget i. Men hela tiden kommer det ju nya problem och "den elaka sidan av mig" blir bara surare och surare. Suck.
Jag ska gå samhäll som kräver 170 poäng, och jag har väl typ hundra poäng mer än så. Yesss. Men det blir som en ätstörning (säger jag utan att ha någon större erfarenhet av det), hur bra man än blir så vill man bara prestera bättre och ändå är man aldrig bra nog för sig själv. Typ.


* det låter ju som att jag tycker att jag är nåt, men ja... alla säger att det är så, och jag antar att det ingår i """""sjukdomsbilden""""" (som inte finns) att förneka det.