lördag 29 december 2007

nose bleed

Inatt vaknade jag av att jag trodde att jag var väldigt täppt i näsan men ack vad jag misstog mig. Det var nämligen dags för det årliga blodbadet. Med blod över hela ansiktet, kudden och lakanet trodde jag att jag skulle dö av blodförlust, men så kom jag på att det bara var näsblod. Därmed inte sagt att faran var över. Nej, mina näs-sejourer är betydligt mer obehagliga än så. Om jag inte ligger ned så slutar det alltid med att jag... ja, svimmar. Det var riktigt jävla nära den här gången också kan jag säga, men jag klarade mig med ett nödrop. Jag är så klen att det är pinsamt. Hursomhelst så var nattsömnen förstörd för inatt eftersom jag mådde vidrigt illa. Jag skulle tippa att jag har sovit ungefär en timma så jag är redigt seg nu kan jag säga.
Annars sitter jag här och har fruktansvårt tråkigt samtidigt som jag lyssnar på tbt och fixar med photoshop. På andra sidan utsikten från mitt fönster ser jag Renova-tornet och ända bort till Kortedala, vilket är konstigt eftersom himlen är helt gråkladdig och lindar in allt i äcklig grå dimma. Det ser otroligt fult ut. Jag håller andan och försöker att inte andas in all kall luft, längtar efter nyårsafton och känner partynerven börja göra sig påmind. Det kan bli bra, det ska bli bra, jag behöver en rejäl avspark från ett år som har varit lite för brutalt och förhoppningsvis in i ett nytt, bättre år.

Och jag vill tacka alla fantastiska personer som har hjälpt mig igenom det senaste året som sanningen att säga har varit det jobbigaste, jävligaste år jag någonsin har upplevt. Det känns som att mycket jobbigt pressats in på ungefär sju vedervärdiga månader. Tack vare er har det vänt nu framåt slutet av året och jag hoppas verkligen att det fortsätter i samma takt. Ni vet vilka ni är. Keep it pure.
Nu ska jag dricka te.

Inga kommentarer: