måndag 17 december 2007

hejdå karolin



Hej. Jag är uppskriven på Sincerely Yours mejlinglista, vilket innebär att jag med mycket ojämna mellanrum får ta del av nya skivsläpp, elitist-sarkastiska indieuttalanden om stockholms meningslöshet och annat najs. Nu har till exempel Honeydrips släppt sin nya singel hejdå karolin och herregud vad jag är ambivalent till honeydrips, denne man sätter myror i hjärnan på mig.
Jag tyckte att åh karolin var helt wunderbar tills jag insåg att det enda mr honeydrips hade gjort var att sampla soundtracket från någon jävla porrfilm (smäktande stråkar och saxofoner, inte porrljuden i sig själva alltså) och rimma till en väldigt kass text. Jag fattar än idag inte om någon av dessa låtar i karolin-följetången är seriöst menad eller om det ligger något übi-intellektuellt indie-statement bakom hela spektaklet; herregud - honeydripsmicke sitter antagligen tillsammans med eric&henning och hånskrattar åt oss korkade wannabees som har för höga tankar om oss själva. Hjälp. Nu ska jag äta men jag äskar er ändå pojkar, fortsätt och skit i vad jag tycker för det här har varit ett omtumlande dag.

Inga kommentarer: