söndag 5 augusti 2012

Dog days are over

IMORGON är min sista jobbdag! Det ska bli både sorgligt och skönt. Man kan dock inte säga annat än att de här veckorna har gått väldigt fort. Och att jag skaffat en ganska go ekonomisk buffert inför hösten. Jag kan också konstatera att det blev en lite väl brutal start med den elaka äldre herren den (ungefär) första dagen på jobbet - ingen har varit tillnärmelsevis lika jävlig och gapig sen dess. Typiskt att sånt ska hända första dagen, men allt efter det kändes å andra sidan mer som nedförsbacke. 

Igår hade jag storslagna dager för dagen som inkluderade plugg och träning men det slutade att jag sov fyra timmar mitt på dagen istället och grät floder. Kroppens reaktion på tio dagars jobb varvat med en ledig dag, kanske. Vid sextiden kände jag att det fick vara nog med stresshantering och jag, mamma och Lonzylax gick ut och jag tog årets första dopp i Härlanda Tjärn. Det kändes lite som ze rebirth of my old self. Sedan toppades detta med lite god mat, godis med godis och OS. Ja, det blev okej ändå till slut. 

Den där träningen blir idag istället och det där plugget också. Idag känner jag mig lite mindre sugen på att hoppa ned i ett kar med kokande frätsyra.


Inga kommentarer: