söndag 12 augusti 2012

Då jag blev en glad grillad.

Solfrossa? Ja, lite. De två senaste dagarna har jag och mamma legat vid vårt absoluta favoritplats på hemlig plats i Delsjöområdet. Jag har badat för andra och tredje gången i år i en lite för kall gäddsjö. Jag har även sett till att vara placerad 100% i skottlinjen för de UV-strålar som min skola lade en hel dagpå att varna mig för i och med "Temadag: Hudcancer" i T1.

Men vad det känns som att det behövs. För varje minut i solen visualiserar jag stenhårt hur min gulvita, inomhusmögliga kropp bara rasslar igång med produktionen av D-vitamin. Placeboeffekten berättar för mig hur EXTREMT pigg och energisk jag kommer att vara när terminen väl drar igång sen och hur oerhört taggad jag kommer vara på att lära mig en hel anatomikurs, dissekera och tenta på det sen. Men jag har faktiskt kommit igång ganska väl med duggaplugg i alla fall. Goa GU lägger nämligen duggan fyra dagar in på terminen efter sommarlovet. En varm sarkastisk applåd ges för denna fina bedrift.

Annars något stressad inför förestående flytt. Två veckor och sex dagar kvar och har inte satt igång med någonting förutom att beställa ett ICA-bankkort. 0,5 vuxenpoäng. 

Nu ska jag ut i sensommarkvällen med min väska, hem till la casa de CF.Hoppas där finns varm choklad. Puss.










Inga kommentarer: