måndag 29 augusti 2011

Blåsig måndag

Fän vad länge sedan det var det blev bloggning! Nu är vardagen rejält på gång igen, skolan startade för en vecka sen och vi spenderar huvuddelen av vår tid i vävnadshålan, som också går under det anglifierade namnet Ze Dungeon of Tissues. Det enda jag ser om dagarna är lite olika tarmslemhinnor. Det är tur att det är så mysigt att schtudera ändå trots alla kontaminerade snitt! (Nu började det regna igen... )
Kom dock att tänka på en grej; det är på ett sätt väldigt skönt att inte vara nolla igen. I början på en så "tung" linje som läkarlinjen är hysterin inför alla tentor ganska utbredd (eller var det i alla fall i min klass). Jag tror i alla fall att jag påverkades av hetsen, tog i lite för mycket och överpluggade en hel del - vilket visserligen är kul om man brinner för ämnet. Det är trots allt lätt hänt att tiden rinner iväg om man sitter och läser om något som fångar ens uppmärksamhet. Svårt att dra en gräns där, men man får inte lyssna för mycket på andra och deras panik.
Så... om ett tag ska jag springa lite, ikväll ska jag lägga mig tidigt och imorgon ska vi nolla faddrar. Mucho grande. Herårå.


1 kommentar:

Anonym sa...

Var snäll mot nollorna! :-)