onsdag 1 juni 2011

inferno!

Nu sitter jag vid mitt skrivbord i mitt rum, som är ett inferno. Igår tänkte jag att det var dags att börja röja bland tolv års samlade ägodelar inför flytten. "Lär ju ta max en timma, jag har hållit undan bra här genom åren eftersom jag är så jordnära och osentimental!". Så gick mina tankegångar igår vid fyratiden. Vid nio satt jag med bland annat en enorm hög plastpåsar med "fina tryck", gamla Tropicana-juiceförpackningar med "layout som kommer va typ retrochic om tjugo år" och VARENDA teckning jag åstadkommit på dagis. Idiot. Det här kommer ta hela vecka., Jag har samlat på mig saker som en ekorre i svält.
I alla fall, lyckades springa 6 km förut i Skatås och fick på det gjort styrka på Sportlife, så det känns bra! Jag vill så himla, himla gärna inte ha några fler bakslag gällande träning nu när det gått framåt i några månader. Dock kändes det inte superbra i kroppen, jag kände mig lite tung och nästan lite febrig mot slutet och började frysa (??!) men jag vet inte, det kanske bara är kroppen som är lite ovan vid en så "lång" tur. Inte lätt att vara pensionsfärdig vid tjugo.
Nu ska jag fixa lunch och sedan fortsätta röja upp i det här helveteshålet så att jag kan träffa Sarvi vid åtta. Wunderschön!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Frysa på slutet av träningen? Helt normalt om man druckit lite för lite. Händer mig ganska ofta tyvärr...

Anonym sa...

Men det kan nog bero på för lite kroppsfett också...