söndag 19 juni 2011

chimamandaaaaa

Mitt bröd som jag bakade häromveckan blev vansinnigt populärt och vad jag trodde var ranson för en månad framåt visade sig räcka ungefär en vecka. Så imorgon blir det bak på nytt, fast den här gången kör jag ned en massa torkade aprikoser i degen istället för russin. Eller kanske både och? Ska även testa att ha i mindre honung eftersom det blev lite för mycket sirapslimpa över det hela förra gången.
Jag älskar verkligen att ha sommarlov. Vanligtvis brukar övergången från en inrutad vardag med en massa plugg till en plötslig massa fritid vara lite stressande, som den fiolsträng jag är, men i år... smooth as smoothie itself. Jag vet inte ens vad det är jag gör hela dagarna...

Läser Half of a yellow sun med en karta över Nigeria uppslagen bredvid mig. Bakar bröd. Tränar det jag kan och vill. Träffar vänner och dricker te. Det måste vara precis såhär det känns att vara pensionär. Bara 45 år kvar ju!

Nu ska jag dricka te och ringa och tjöta på CF. Hoppas att jag stör honom när han gör något riktigt viktigt och intressant!!

Inga kommentarer: