torsdag 6 januari 2011

liten lista

Nu har jag skottat undan några kubikmeter snö och unnar mig därför lite ovettig sysselsättning innan jag går på städningen. Håll käft och håll tillgodo.

Vad gjorde du 2010 som du aldrig gjort förr? Skottade enorma mängder snö, tog studenten. Jobbade på ett sjukhus. Badade i Atlanten, var arbetslös. Åkte till Umeå för att plugga till läkare, men åkte hem igen. Gjorde en massa sjukgymnastik.
höll du några av dina nyårslöften? Kommer inte ihåg att jag hade några.
fick några av dina vänner barn? Nej
vilka länder besökte du? Portugal
vad skulle du vilja ha 2011 som du saknade 2010? Förmågan att inte ta så hårt och allvarligt på saker och ting.
vilket datum 2010 kommer du att minnas, och varför? Den 9 juni, för då tog jag studenten.
vart tog det mesta av dina pengar vägen? Ingen aning. Det gamla vanliga, fika och sånt.
vad var din största framgång 2010? Att jag kom in på läkarlinjen i Göteborg.
vad önskar du att du gjort mera av? Ingen aning. Ätit mer.
vad önskar du att du gjort mindre av? Varit så förbannat orolig. Inte sprungit så mycket trots att det var kul.
största misstaget?Tackade ja till läkarutbildningen i Umeå.
har du varit sjuk eller skadat dig? Sjuk: bara de gamla vanliga förkylningarna, typ 2 st. Skada: Spricka i vadbenet som tog 5 månader att läka. Ett veritabelt helvete.
bästa köpet? En jacka från Alprausch som kostade 600 istället för 1300. Jättefin och underbar.
gjorde någonting dig riktigt glad? När jag kom på min drömutbildnig i Göteborg!
vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? Conversation 16 med The National. Golden Virginia med JJ. Holland, 1945 med NMH. Grass med Animal Collective.
var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Ledsnare
blev du kär i år? Ja
största musikaliska upptäckten? Hm, svåring. Crystal Castles?
vilka festivaler besökte du? Inga.
vad gjorde du på din födelsedag? Det var snöstorm, men hade kalas hemma och blev sjungd för av alla 50 pers i min biologi breddnings-kurs.
bästa filmen? Åhfan, svårt som satan. Nu måste jag verkligen tänka efter. Jag har inte sett speciellt mycket film, men det kanske skulle vara något från GIF? Några bra var La Mission och L'Armée du Crime men ingen av dem var jättefantastisk egentligen, bara väldigt bra. Äsch.
hur skulle du beskriva din stil år? Mörkblond och ängslig
finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ingen jävla fraktur. Ett fast jobb under hösten. Lite mer "ahvafandetlösersigtillslut"-inställning.
favoritprogram på TV? Grannfejden, det är sant.
något du önskade dig och fick? Ett bra resultat på HP. Termosmugg i julklapp.
vem saknade du? Inte någon, riktigt.