söndag 1 augusti 2010

razz timez


Har nu sprängt vänsterbenet tror jag. När jag sprang häromdagen kändes det plötsligt som om någon drev in en skruvmejsel någonstans över fotknölen och det blev omöjligt att ta ett enda steg till. Oroväckande nog känns det fortfarande ganska dåligt....fan, det känns som när jag en gång fick en spricka i handleden. Hoppas verkligen inte det ska behöva vara så illa för isåfall blir det inget Skatås på någon månad. Satans fan också... får typ bli rehabilitering med sjukgymnastik, simning och cykel istället. Kul i sommartid. Vi får ge det lite tid, tänker inte belasta i onödan på en vecka... sen är det upp till bevis. Eller raka vägen till akuten!

I alla fall, trots detta nederlag har jag nu röjt runt i hallonbuskarna och hittat runt 1 dl hallon. Hoppas det finns något mer i frysen att komplettera med så man kan slänga ihop en paj. Har enorma cravings att baka paj.
Nu när jag tänker efter är det mycket i mitt liv nu som kretsar runt hallon. Sarvi köper kroatisk hallonvodka, jag köper Bacardi Razz och plockar hallon. Istället för Cuba Libre med sedvanlig rom och cola (dvd vanlig Bacardi) kanse man borde blanda till Bacardi Razz med hallonsoda. Cuba Libre girlstyle. Och döpa drinken till "Razzia". Vilken bra idé.

Inga kommentarer: