söndag 15 augusti 2010

i-lands?

Jadå! Länge har gamla typ "Fysik-A"-block stått och fransat sig i mina bokhyllor,men idag var dagen då er hjälte, handikappad och skadad, bestämde sig för att slakta de asen tillsammans med allt annat gammalt bortglömt skolmaterial. Synd bara att jag inte tänkte på att det skulle bli jobbigt att städa upp efteråt. Nu sitter jag här helt matt i kroppen. Mitt golv ser ut som om man släppt in en vresig, vrålhungrig iller i en bokhandel och låtit den gå loss på det mesta i pappersväg där. Eller som en snöstorm. Orkar inte röja upp eländet.
Men snart ska jag träffa Sarvi lille och på tisdag ska jag äntligen få träffa en riktig ortoped som förhoppningsvis kan berätta för mig vad som är galet med mitt ben och framför allt vad som ska göras istället för att bara sitta stilla här hela dagarna. Det känns som om jag vill strypa mina kryckor vid det här laget. För de förtjänar att dö...

Och på fredag ska jag provjobba på ett jobb som jag verkligen, verkligen vill ha. Då duger det fan inte att hoppa fram med stålkäppar.

Inga kommentarer: