tisdag 31 augusti 2010

sending live, from norrland

Tjoho. Nu sitter jag i mitt studentrum i Umeå och har klarat av dag 2 på läkarprogrammet. Det känns verkligen weird kan jag säga - att plötsligt vara "där"; att ha nått fram till det man under lång tid strävat mot. Jag antar att det jag känner nu kanske inte är så värst representativt. Eftersom jag alltid protesterar mot häftiga och intensiva omställningar känns allting just nu väldigt fel och konstigt, jag tvivlar efter det lilla jag har sett av Umeå på att det är här jag vill spendera de närmaste fem och ett halvt åren av mitt liv. Å andra sidan vet jag att det är en fantastisk möjlighet att få läsa till läkare - många av de som är här har faktiskt sökt hit runt fem sex gånger och är överlyckliga över att äntligen få vara här. Och som sagt - det är bara dag två än, mycket i tankeväg kan fortfarande ändras. 

Ikväll börjar i alla fall nollningen och det blir nog spännande i vilket fall som helst!

Inga kommentarer: