fredag 30 oktober 2009

IKEA

Eftersom jag inte kunde vänta med att ge mig ut på vägen blev det redan i onsdags kväll en tur till ICA för att köpa godis inför kvällens härjningar. Idag var det dock dags för the real deal, dvs IKEA! Tror aldrig att jag känt mig som en soccer mum i lika stor utsträckning när jag fixade till Lennys bilbälte för att kolla att det inte hade snurrat sig eller något. Det kändes hundra procent knäppt att hon satt på stället där det i vanliga fall brukar sitta en körskollärare eller handlerdare (papa).
Jag tänkte kolla efter lite ljushållare men hittade inga fina. Alla var knall-cerise till min besvikelse. Vi åt IKEA-mat istället, mhmhmhh, gud vad gott. Jag älskar den maten. Sen sladdade jag ut från parkeringen och gjorde några schyssta burnoutz framför alla skrämda barnfamiljer innan jag tryckte gasen i botten och sladdade hemåt. Not. Tror aldrig jag har kört så försiktigt i hela mitt liv, faktiskt.

En annan funky thang är att jag har tappat känseln på ett ställe under vänster fotsula... det kan bero på att jag och Sarv-zor gick hela vägen från Vasagatan och hem och att jag körde freestyle, dvs utan skor. Det var två plusgrader och god knows I didn't suffer from fotsvett. Men vad göra när alla bussar slutat gå och högklackat smärtmässigt är samma sak som att klippa av tå för tå med en slö nagelsax. Kul var det i alla fall mitt i all misär! Nu blir det lite powernap och sen film. Bisous...

Inga kommentarer: