onsdag 1 maj 2013

Trött apa

Förstår inte hur jag kan vara skoltrött. Det är ta mig tusan helt obegripligt eftersom den här kursen är den roligaste och lugnaste hittills. Eller så är jag bara trött, kan ju vara det faktum att jag drack ETT (!?) och ett HALVT (?!!?) glas med öl igår. Herrejesus, min kropp är icke van vid alkohol för jag kände minsann hur diverse motoriska funktioner föll av igår, som sagt av sammanlagt ca 4 dl öl. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. 

Nu har jag suttit och försökt plugga i två timmar, har tagit mig igenom en föreläsning. Känns som en succé. Nej men ja. Blabla. I eftermiddag ska vi in till friidrottens hus och köra styrka, kan mitt knä behöva då det har börjat bli lite stelt på sista tiden och gör ont till och från. Det är alltid rätt lurigt med skadekänningar. Ibland är det verkligen ingen fara utan man kan springa på som bara den och så försvinner det lilla eländet, och ibland är det ett ödesdigert misstag och så vips har man en skada som man får dras med i månad efter månad. I detta fall vet jag inte hur jag ska göra, men har i alla fall bokat tid hos en sjukgymnast om en vecka, så vi får se vad han säger. 

Jag ställer mig även väldigt tvekande till diverse smärtstillande i samband med träning och smärta. Om det är en inflammation på gång någonstans, till exempel i en led, så innebär detta att vissa ämnen frisätts på platsen; ämnen som sliter på vävnaden och kan ge skador. Det kloka i den situationen borde ju vara att ta någon form av inflammationsnedsättande medel, till exempel Voltaren eller Diklofenak. Men å andra sidan döljer dessa medel de symtom man har (smärta) som är en varningssignal till kroppen. Risken med såna medel direkt efter en träning blir ju i så fall att man blir omedveten om sina eventuella symtom, dvs om träningen förvärrar det hela. LURIGT. 

Oh well, I-landsgnäll! Nu ska jag se vad vi haver för lunch hemma.




Inga kommentarer: