måndag 17 september 2012

Citrus, röda bär och karamell


Nu äntlich är vi inflyttade! Eller ja... vi har bott här i två veckor redan men varit berövade på internet så därav ingen uppdatering om detta spännande förlopp. Just nu är jag lite trött efter en lång dag så jag orkar inte riktigt entusiasmera mitt skrivsätt så att ni inser hur mycket jag trivs, men det gör jag i alla fall. 


Kände mig helt sjukt produktiv när jag förberedde morgondagens middag redan nu ikväll så att jag hinner träna imorgon. Det är nästan jobbigt hur huslig man blir när man flyttar hemifrån. Eller jag vet inte, jag kanske bara är patologiskt snål som vanligt och ser alla rotfrukter, kål och lök som vi lagar till här hemma som ett väldigt effektivt sätt att inte plöja ned pengar i Café Anatomens pengastinna fickor.

Anatomin är inte riktigt så överjävligt jävlig ändå trots allt, eller så är det bara att jag har vant mig vid att plugga ordentligt i skolan och inte gnälla så mycket trots att jag är i skolan vid åtta och drar hem vid fem. En sak som dock känns lite halvbekväm är dissektionerna som drar igång nu snart - den skräckblandade förtjusning jag kände först känns nu mest som skräck. Förra veckans besök för dissektion av gav ingen direkt mersmak, tyckte bara det kändes absurt att hålla på med preparaten. Klart man lär sig mycket men jag är inte den som tacklar död och formaldehyd på ett avspänt och uppskattande sätt. Nog om detta, vi får se hur det känns nästa vecka när diss-blocket drar igång fo sho. 


Och sist men inte minst så vill jag lobba för teet "St Petersbourg" av märket Kusmi. "Citrusfrukt, röda bär och karamell". Mumma. Herå pips.

Inga kommentarer: