måndag 25 juni 2012

Vädervarning

Idag har SMHI tydligen varnat för ett enormt regnväder. Det ska tydligen regna lika mycket idag som det gör under hela juni. Vet faktiskt inte om jag kommer att gå ut genom dörren idag överhuvudtaget isåfall. Dock är det fräckt att springa ute i skogen när det regnar, vilket jag gjorde igår. Jag kände mig som en stenhård krigare. Visserligen varade denna känsla bara någon kilometer, sedan märkte jag att alla mina kläder var dränkta och att jag sprang runt med något ton extra runt fötterna då mina skor absorberat ungefär exakt allt vatten som jag fått på mig. Svensk sommar...


Igår lyssnade jag på Anja Pärsons sommarprat. I vanliga fall tycker jag att idrottsprofilers sommarprat brukar vara en kavalkad i typ "kul historier från träningslägret hööhöhöhöö fan" men det här var väldigt annorlunda. Jag tror nästan aldrig jag har hört en person våga vara så självutlämnande på ett så ärligt sätt i radio innan. Ibland kändes det nästan som om jag ville gå in i radion, in i studion och bara överfalla henne med kramar för det kändes som om det krävdes en sådan enorm kraftansträngning av henne att sitta där och dela med sig av allt; allt som var så personligt. Jag kan verkligen rekommendera er att gå in på SR och avvara en och en halv timme av er regniga dag till detta. 


Annars har jag ingenting att säga idag. Jo, SMHI:s vädervarning verkar stämma. Det regnar verkligen jävligt mycket idag! 

Inga kommentarer: