tisdag 19 juni 2012

Flytt?


Åh, är så glad! Jag och CF befann oss för några veckor sedan i ett läge av akut besvikelse, frustration och grinighet över vår obefintliga bostadssituation - det vill säga det bittra i att bo hemma, bo hemma och bo hemma. Så i all vår modlöshet slängde vi ut en annons på internet, och inom ett dygn fick vi faktiskt napp. Det är klart, är man vuxen och har alla möjligheter i världen tycker man nog att det här med att bo i andra hand är lite segt, men för oss så är det så bra som det kan bli. Särskilt som  lägenheten är en fin och ljus tvåa på 52 kvadrat i Lunden, med närhet till Skatås, skolan, stan och allt möjligt.

Okej jag vet - aldrig ta ut glädje i förskott. Men just nu ser det ut som om allt håller på att gå i lås vad det gäller kontraktet - och om det fortsätter på det sättet blir det flytt den första september! Guld.

Annars händer inte så mycket. Jag börjar inte jobba förrän om någon månad, vilket är väldigt skönt! Fram tills dess blir det klichéuttrycket "bara vara" för min del. Idag blir det träning med mig själv på förmiddagen, ned på stan och uträtta lite tråkiga ärenden och sedan hem och slappa. Yähz.

Inga kommentarer: