onsdag 23 februari 2011

olovligt seg

Igår var jag alert minsann men idag sitter jag och orkar inte göra något vettigt alls. Gick upp tidigt i alla fall och var i skolan och pluggade några timmar i en läsesal innan självtestet klockan två. Alltid något, för nu sitter jag bara och väntar på att tiden ska gå så att jag kan åka iväg och träna utan att sitta och ha ångZt över att behöva plugga. Har sovit så sjukt dåligt de två senaste nätterna och är på ett ganska dåligt humör.

Ibland undrar jag om jag tar för stor plats i mitt eget liv. Eller rättare sagt om det finns något egentligt space för någon annan. Vem orkar sitta i passagerarsätet och trängas med mig, på en resa som går i 2000 km/h, när jag är fullt upptagen med att handskas med instrumentpanelen och se till att jag inte kör vilse eller rätt in i en bergvägg? Vem kan jag rimligtvis ta med mig?

Inga kommentarer: