torsdag 10 februari 2011

blodigt


På sista tiden har jag blivit en riktig latmask. Jag antar att tre virusinfektioner på raken satt sina rejäla spår för jag känner mig helt svag och klen. Igår gick jag i alla fall till vårdcentralen för en check-up och tog en massa blodprov, svaren kommer nästa vecka men det borde nog inte vara något eftersom jag nu äntligen, äntligen är feberfri! Så nu gäller det bara att sluta vara seg och komma igång med allting, väcka kroppen ur en månads dvala typ och få igång benen, ute i Skatås, på en mjuk matta i taekwondo-lokalen eller vad som nu kan vara trevligt.
Idag blir dock inte den dagen. För idag har vi haft en rejält rejäl föreläsning om hjärnan och alla dess finesser. Hjärnan är en slug maskin. Lite för slug, för det var svårt idag att hänga med! Jaja, ska värma en kopp varmt kaffe och sätta tänderna i en diger lunta med hjärn-info.

En bra sak: min blod-och-nål-skräck är helt bortblåst. Igår satt jag bara och stirrade slött på nålen när sjuksköterskan stack in den i mitt armveck, och stirrade lika slött på blodet när det sipprade ut i röret. Det kan ju vara en fördel att inte börja gråta av blod och nålar om man pluggar till läkare. Kanske.

Inga kommentarer: