torsdag 30 december 2010

Hejdå 2010

Nu tänkte jag skriva ett avskedsbrev till 2010. Det är mer som ett klagobrev när jag tänker efter.

Hej 2010. Nu går snart ditt hyreskontrakt i mitt liv ut och jag tänkte ta och säga hejdå en gång för alla när jag ändå har lite tid. Tyvärr så tycker jag inte att vi kom så bra överens. Vårt förhållande har gått upp och ner, med betoning på ner. Det var ganska nice i början, men jävligt segt allt eftersom! Januari och februari var nog lite av vår smekmånad, det var snö ute och filmfestival och jag tycker vi hade det mysigt trots att det var -400 grader ute. Men vad fan hände sen i mars? Var du tvungen att göra en av mina närmaste så sjuk? Jag vet inte, men det kändes lite horigt av dig faktiskt!
Jaja, vi gjorde det bästa vi kunde och jag tror att det håller på att bli bra nu, äntligen. Men ändå, du får inte skrämmas så.
Visserligen skulle jag vilja tacka för studieresultaten som jag fick på studenten, de var fina. Och jobbet på psyket var också roligt. Plus på vädret i juni och juli med.
Men VAD FAN gjorde du med mitt ben i augusti?! Det var verkligen helvetes jävla dumt och det gjorde ont. Man ska inte slå sin fru. Dessutom är det tråkigt att gå med kryckor. Jag vet inte om du försökte kompensera ett eventuellt dåligt samvete när du spontanbokade en resa till Umeå några veckor senare. Eller så försökte du bara lappa ihop vårt förhållande som då hade börjat kana utför en riktigt brant och hal nedförsbacke. Det verkade väl vara en bra idé i början, men det slutade med att jag avbröt och åkte hem. Jag antar att du tog det som en provokation då och hämnades genom att vägra låta mitt defekta ben läka. Nu de senaste månaderna har vi väl bara försökt att stå ut med varandra, omgivna av arbetslöshet och sjukgymnastik. Jag har sett fram mot vår skilsmässa, och har faktiskt inte ens orkat låtsas tycka om dig längre, din lönnfeta chauvinist.
Näfan... jag är ganska glad att du flyttar ut nu faktiskt. Jag vet inte var ni år tar vägen när ni blir vräkta, men det kanske finns något ungkarlshotell eller nåt nere i stan du kan ta in på. Japp, jag tror det var allt faktiskt.
Tack och hej, leverpastej.

Inga kommentarer: