torsdag 22 juli 2010

frühstuck





Herregud, nu är det tredje gången jag försöker skriva det här inlägget... i alla fall, nu har jag ätit en god svensk frukost istället för en fattig portugisisk och det känns very very good indeed.
Bortsett från gårdagens missade anslutningsflyg var det väldigt härligt... men å andra sidan, helt okej att få matkuponger för 17 euro som ursäkt för att planet var sent. Hahaha.
Hemma igen alltså. Dags att börja fundera på vad hösten borde innehålla, dags att ta tag i en miljon småärenden som väntar. Antagningsbeskedet från studera.nu innehöll inga större överraskningar. Vill jag plugga här i Göteborg får jag helt enkelt se till att komma ihåg att anmäla mig till högskoleprovet och betala i tid istället för att glömma bort att betala och missa platsen som jag gjorde i våras. Allt för att ha ytterligare ett skiljekriterium som förhoppningsvis ska slipa mina chanser ytterligare att komma in på det jag vill. '
Eller tror att jag vill. Hur fan kan man veta säkert? På ett sätt är det nog bra att få en "sabbatstermin" för min del eftersom jag egentligen hyser både ett och två allvarliga tvivel inför mina val. Mitt val. En hel del självrannsakan ska till, det är helt säkert.

Inga kommentarer: