lördag 27 mars 2010

erev shel shoshanim

Vilken regnig dag det är ute idag... synd, då får man hoppa över att slava runt åttan. Jag är inte jätteledsen, jag har varit effektiv ändå. Vad annat återstår när man vaknar upp, inte kollar på klockan, antar att den är runt nio eftersom det är ljust ute och man känner sig utvilad - och slänger ett öga på klockan och ser att den är halv sju i ottan? Jag vet inte, jag försökte i alla fall somna om, men det kunde jag ju glömma. Vet inte om jag verkligen är utsövd eller om det bara är en illusion.
Istället, som den ivrige student jag är, slet jag fram fysik B-boken och satte tänderna (fingrarna) i kapitlet "Kärnan". Oh happy day! Malde igenom lite uppgifter, ackompanjerad av regnet och grönfinken (eller vad det nu är) som väckte mig.
Sen åkte jag och Lenny till ICA Kvantum och köpte mat för 800 spänn till hennes festliga fest ikväll, som jag för övrigt ska hålla mig borta från. Dagen hittills i ett nötskal. Undrar vad som dyker upp härnäst?

Inga kommentarer: