torsdag 4 mars 2010

ANSTÄLL MIG

Nu har jag sökt runt 50 jobb och inte fått svar på ett enda. Allt detta medan folk runtomkring, i skolan och överallt, får svar på sina ansökningar och blir kallade till intervjuer alternativt blir infixade på något bra ställe, av någon släkting. Jag vete fan vad jag gör för fel. Kanske saknar jag bara den äppelkäcka attityden och det färgglada CV:t som krävs för att man ska "sticka ut från mängden" och "vara ett attraktivt val" för arbetsivaren.
Men jag orkar liksom inte hålla på och tramsa. Jag är inte den som säljer in mig själv med ett vinnande leende eller ett färglatt, spexigt CV. Mitt CV är en referenslista och innehåller inte några utsvävningar om alla mina characteristics som gör att jag blir den perfekte anställde. Det står att mina tidigare arbetsgivare var nöjda och att jag har körkort. Punkt slut. Enkelt och bra.
Vad är det som krävs egentligen? Tror jag droppar det här nu och söker in till högskolan direkt istället. Vilken himla glad och entusiastisk student jag kommer bli, jag som brinner för att börja plugga direkt!!!!!!!!!

Inga kommentarer: