måndag 19 maj 2008

where soul meets body

Jag är trött. När jag kom hem idag så la jag mig bara på soffan och somnade. Sov ganska tungt i ungefär tre timmar, vilket kändes ganska instabilt. Särskilt med tanke på att jag sovit nio timmar inatt? Förstår verkligen inte.
Nu sitter jag här och känner mig dum i huvudet av trötthet. Franskaböckerna väntar. Nationella på torsdag lär bli en liten rysare i sig, men jag kan bara inte förmå mig att öppna böckerna. Det är någon sorts spärr där. Helst vill jag bara gå och lägga mig igen.

Igår lyssnade jag lite på ett för mig helt nytt band; Death cab for cutie. På grund av det löjliga namnet har jag länge dömt ut dem som ett emoband (alla emoband har löjliga namn; Bullet for my valentine, Panic at the disco, etc etc) men det visade sig o-stämma. Det här kan nog vara veckans låt. Kanske till och med sommarens? Videon är för övrigt också väldigt fin!

Nej, nu måste jag sätta lite fart. Okej. Okej. Japp.

2 kommentarer:

Anonym sa...

omg, det är typ mitt favorit band! bra att någon annan lyssnar på dom.

Anonym sa...

grattis till att du hittat ett av världens bästa band. Plans är ett mästerverk! :D