onsdag 7 maj 2008

Ready, set, go.










Jag tuggar tuggummi och tittar ut från mitt fönster, mot min egna älskade horisont som jag så många gånger förr beskrivit i denna blogg. Allt där är som det brukar, Renova-tornet står stadigt på sin plats och Kortedala ser dumt ut på andra sidan dalen.



Det som är nytt (som alltså inte var där förra veckan är följande):



- Körsbärsblommor, rosa. Det konfliktomsusade körsbärsträdet som står i min grannes trädgård har inte fått kopparspik i sin spröda bark än så länge. "Varför skulle den ha fått det?", frågar ni er nu naturligtvis. Och svaret är följande; eftersom detta körsbärsträds blommor lägger sig i drivor i min andra grannes trädgård hotade denna att egenhändigt döda trädet genom att slå kopparspik i barken. Ja se grannsämja!

- Gröna blad. Dom var inte där för så ganska nyligen sedan. De gör mig glad.


På mitt skrivbord ligger ungefär en miljon papper. Min skrivborsstol har tappat ett av sina hjul och har ständig bakvikt. En bakvikt som späs på av den massiva massa kläder som vräkts över dess rygg. Den välter hela tiden.

Imorgon tar matte B slut. Den omtalade matte B-ångesten uteblev och jag gillade kursen väldigt mycket, och imorgon är det dags för nationella prov. Det känns ganska stabilt. Jag tänker inte plugga ett dyft mer ikväll. Det är alldeles för vackert väder.

Inga kommentarer: