söndag 23 februari 2014

Nej men hej

Hej. Nu gick det sådär lång tid mellan skrivtillfällena igen. Det kan ha att göra med att de sista månaderna varit ganska kämpiga med flytt, tentaskrivande, muntaplugg och allt allt allt. 

Jag tentapluggade mellan jul och den 10 januari (då jag skrev tentan) mer eller mindre konstant. Svåraste tentan jag tragglat mig igenom kan jag säga och jag var vid utgången från tentasalen mer eller mindre beredd på att få göra om den. Nu såhär i efterhand kan jag dock konstatera att det gick otroligt bra trots den extremt negativa magkänslan. 

Från tentasalen sprang jag hem och började flyttpacka. Helgen 11-12 januari flyttade jag in i min nya lägenhet. Efter detta följde två veckors praktik i Varberg vilket i klarspråk betyder upp 05.15 ur sängen och hem igen genom dörren runt 18.30. Och under denna tid försökte jag även flytta in mig det sista. När dessa veckor var slut kändes det lite som att braka in i en vägg. I skolan hade vi någon typ av interaktiva gruppdiskussioner om patientfall, vilket ju säkert var bra men som jag brutalt skolkade från. Orken, viljan och lusten att gå dit var helt enkelt lika med noll. Jag sov istället. Tror aldrig jag sovit så mycket i mitt liv. Dagar med sömn. Fast jag tror jag behövde det.

Och nu sitter jag här, med även en avklarad munta i bagaget och med en veckas VÄLBEHÖVD ledighet bakom mig. Imorgon börjar en ny kurs. Jag känner det som om jag är lite pepp igen. Och det börjar bli ljust ute. Om den här tröttheten bara kunde ge vika, men det gör den. Snart. 


Inga kommentarer: