söndag 8 september 2013

Kock

Idag har jag slitit som ett djur... ! Inte med eventuell läxläsning inför rematologiplaceringen utan med att tillverka kikärtsbiffar med fetaost. Jag har ju gett mig den på att denna månad försöka spara lite mer pengar (är ruinerad pga 3 x dyra OBLIGATORISKA böcker) och då får man bannemej se till att laga mat på söndagen så att det räcker till lunchlåda på måndagen! Inga dyra köpluncher dessa måndagar.

 Nu väntar jag bara på att mamma ska komma hit och äta en av portionerna med mig. Om de inte blir goda bryter jag samman. 

Utöver detta händer ej mycket. Vi har storhandlat och städat. Imorgon ska jag simma innan skolan (börjar klockan nio - ofattbart borgerligt sent...). Efter måndagen väntar tre dagars placering på "länssjukhus", blev väldigt förvånad när jag hittade denna detalj i schemat häromdagen. Vet inte vad detta ska betyda men kanske Borås? Uddevalla? Skövde? Den som lever får se, får reda på detta imorgon. Spänningen är hög. 

Det här blev ett svamligt inlägg, jag ber om ursäkt. Men en dags hushållsslaveri tär på min kropp. 







Inga kommentarer: