måndag 4 februari 2013

Kollo

Sitter just nu däckad i soffan med fötter som pulserar av värme. Eftermiddagen spenderades i friidrottens hus, enda passet där på två veckor på grund av allt resande fram och tillbaka. Ett ganska lugnt pass med tanke på att jag varit förkyld som en snigel på sistone. Lite jogg, bål, pendlingar, löpskolning, häckgång (som mina stela ljunskar kommer känna imorgon) samt min alldeles egen favorit konlöpning. Avslutade med frivåndningar där jag för övrigt slog personligt rekord på 35 kilo, och lite grodhopp upp på kanten. Egentligen vet jag faktiskt inte varför jag skildrar detta i min blogg men eftersom jag inte gjort det förut... Wot ze fakk. 

Imorgon åker jag och min klass på läget likt Bert gjorde i filmen. Syftet är enligt kursplanen att vi ska lära oss att samtala, men mitt syfte är att äta så extremt mycket av maten som bjuds utan att alla kollar snett på mig. Detta kommer inte att vara ett problem då mat serveras sex gånger per dygn. Tänk bär man blir vuxen och ens arbetsveckor kommer att förgyllas av konferenser. Lika förgyllda kommer mina kranskärl bli av åderförkalkning pga rikligt med kost.

Nu ska jag packa det sista och även belöna mig mer ett avsnitt X-files. 

Inga kommentarer: