tisdag 1 maj 2012

ormar

Idag var i alla fall en bra dag, jämfört med igår som var en crappy dag. Efter några intervaller längs milen tänkte jag att det var dags att bada i Delsjön, men två saker gjorde att detta inte blev av. För det första började det blåsa lite småkyligt nere vid vattnet, men vad viktigare var att jag hörde ett rasslande nere i diket som visade sig vara ett monster, förklädd till huggorm. Om den kan vistas och röra sig smidigt i ett dike, tänk då hur extremt väl och snabbt den borde kunna röra sig i vattnet... tänk hur extremt snabb den skulle vara jämfört med mig. Det blev inget bad.

Nu sitter jag och svettas i mina träningskläder vid datorn och ska duscha, läsa Gangsters av Klas Östergren och bara vara. Och vårda solstinget jag antagligen dragit på mig idag i den gassande stekhettan.

Inga kommentarer: