tisdag 19 juli 2011

Shääby shiiik

Min mentala ålder bara fortsätter att skjuta i höjden. Eller menar jag kanske sjunka? Jag har tvingats inse av att 90% av min mentala kapacitet i dessa dagar går åt till att planera inredningen av mitt nya rum. Denna insikt har lett till ze concluzion att jag är... besatt. Av inredning. Egentligen är det sjukt förutsägbart med tanke på att jag alltid bär en besatthet av ett eller annat slag på ryggen (i det förflutna; en resa till Kaukasus, cupcakes + dekoration, pussel med mer än 5000 bitar, huvudstäder, Google Earth, mahogny-färgen, citrus) jag gillar dessutom att hänga hemma och jag är beroende av allt som är det minsta mysigt och hemtrevligt. Så idag har jag fyndat inredningsdetaljer på stan - OMG WTF vad det är sjukt billigt inne på myrorna?! Måste vara något lurt.

Sen har jag, för att toppa min 25-kronors-spending-spree inne på nyss nämnda affär, beställt en steghylla på internet. Kampanjpris och allt! Dessutom var reklambilden så enormt fantastiskt mega ultra shabby chic att jag fladdrade som ett asplöv i styv kuling på min stol och bara inte inte kunde ge efter för frestelsen.

Someone tell me where to stop...

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/samlandets-okuvliga-drift

Anonym sa...

;-)