lördag 19 juni 2010

jobb och såntttttttttth

Det där med att blogga ofta gick... sådär? Prioritet nummer ett i livet är inte livet framför datorn. Dessa dagar, såhär i mitten av juni, spenderas på en allmänpsykiatrisk klinik, där jag sommarjobbar. Jag kan bara säga att den som har några som helst fördomar om psyket kan visserligen inte komma till mitt jobb för att få dem avfärdade, men kanske hänga med mig en dag efter jobbet så ska jag ändra på detta genom att berätta om hur dagen varit. Folket som jobbar på den platsen är... awesome. Deras tålamod och vänlighet gentemot både den bortkomna praktikanten (jag) och patienterna verkar aldrig ta slut. Saken blir inte sämre av att avdelningens egen Carla (Scrubs alltså) har tagit sig an mig. Jag är så nöjd så!
Idag har jag tränat och fixat med tackkort som ska skickas till de personer som vågade ta sig till min studentmottagning. Bättre sent än aldrig. Sedan ska jag städa runt ooooch ikväll ska jag träffa Sarvisponken. D'e'nice med sommarlov.

Inga kommentarer: