söndag 2 maj 2010

sköna maj

Jaha, trots min vägran att strukturera upp valborgskvällen dök det upp planer trots allt, och det hela artade sig till en mycket trevlig kväll. Jag tror aldrig att jag fått så många komplimanger på så kort tid som under den kvällen - mitt ego jäste som en nybakt deg och det är ju alltid trevligt. Jag ställer mig frågan varför jag inte går till Gretas oftare!
Idag har jag haft en hurtig söndag; sprungit en mil och tvingat mig att umgås lite med Kemi B-boken. Nu är jag matt av hunger och väntar ivrigt på maten som beräknas anlända till matbordet 19.00 prick. Bara 90 minuter kvar! Jag älskar att ha en familj som är mästare på allehanda goda rätter, det gör det så enkelt för en att upprätthålla sitt matintresse. Som att vara "idrottsintresserad" och bara kolla på Eurosport hela dagarna i stället för att ut och ägna sig åt rodd själv.

Inga kommentarer: