onsdag 5 maj 2010

the chicken roaster

Vi har alla våra sätt att hantera motgångar och nedåtperioder. Just nu vet jag inte ens varför jag är inne i en sådan, men det bara känns som om det hänger en sorgsen stämning i luften. Troublesome helt klart.
Kombinerat med allmän framtidsoro och lätt stress för diverse skolsaker blir det en pestig kombo. Inte blir det muntrare av att jag sitter och surfar på Fonus hemsida för att researcha inför en religionsuppgift på temat 'Döden'. Dystert? Då drar vi fram plan B...

Räddaren i nöden heter Seinfeld. I otrygga och ledsna stunder vänder sig folk till diverse skrifter som Bibeln, Koranen eller Fmylife. Men jag, jag drar fram min nyinköpta DVD-box någon gång mellan middag och läggdags. Och wiho vad det hjälper! Nu får det vara bra med religion för idag bestämmer jag. Coo-stanza!

Inga kommentarer: