onsdag 10 december 2008

Fatigue

Denna höst har varit en pigg höst. Har varit pigg typ jämt. Nu däremot, nu somnar jag med huvudet i min kemibok eller på tangentbordet...
Det enda oroande är att julkänslan är så gott som obefintlig. Lenny sa nåt i stil med att hon inte hade haft tankeutrymme nog att ta in att det är jul och det är nog sant. Man rusar genom livet utan att stanna upp och tänka och vips idag är det nobeldagen, dvs tre dagar kvar till Lucia och två veckor kvar till moddafuckin julafton.
Hörde för övrigt att nobelkomittén fastnat med skägget i syltburken gällande någon muthärva, det var något med Astra Zeneca och medicinpriset. Gott för övrigt att Nobelpengarna finansieras av ett vapenföretag? Alla dessa nyheter är inhämtade klockan 6.30 vardagmornar, då radion står på när jag äter mon pétit déjeuner. Det är så jag tillgodogör mig nyheterna om världens gång. Jag har därför en luddig bild av verkligheten.
Vilken härligt strutkturerad text det här blev, vilket budskap!
I alla fall, det blir en juklappsfri jul i år. Förutom till Scharfvenschparfven, till vilken jag har en briljant idé.

Inga kommentarer: