torsdag 13 mars 2008

menäh

Gott folk! Imorgon är det fredag, äntligen. Äntligen. Ljuva dag och själens balsam. Tyvärr förmörkas den av en idrottslektion, som jag tyvärr, tyvärr måste gå på. Jag hatar idrott. Ända sedan den gamla goa tiden med gamla goa Dan-Olof "Obligatorisk Närvaro" x-quist har jag hatat detta "ämne" av hela mitt hjärta.
Inte för att jag alltid har varit såhär sjukt otränad som jag är just nu; nejdå - faktum var att jag var sportslig fram till det att jag började min nuvarande skola. Jag gick troget på varenda jävla lektion. Jag sprang runt Härlanda Tjärn tills jag bokstavligt talat kräktes. Jag sprang runt Härlanda Tjärn med mina converse, bara för att jag hade glömt mina riktiga gympaskor hemma. Min frånvaro låg på 0%. Och det, älskade vänner, det är ett prov om något på idrottmoral.
Nu har jag med något dåligt samvete skolkat från lite för många lektioner för att mitt betyg ska ligga på högre än G-. Det är inte bra. Inte alls. Jag måste skärpa mig, så imorgon smäller det. Yesbox.

Men prettoinställningen till det hela orkar jag bara inte med längre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh herre min je, Danne Lindqvist! (Eller hur han stavar sitt namn.) Han gav mig vg i senaste terminsbetyget, det måste vara något allvarligt fel på hans hjärna. Var det han som gav dig mvg i slutbetyg? :o